martes, 14 de mayo de 2013

Recerca de documentals 0-3 anys


He fet una selecció de diferents documentals que he trobat. He triat els que a mi personalment més m'han agradat, ja sigui perquè m'he sentit identificada o bé perquè estan relacionats amb l'assignatura. també perquè he trobat que són temes interessants. laguns d'ells crec que els hem vist durant la carrera.

Són els següents:


"SE SIENTE UN COLOR. EDUCACIÓN INFANTIL DE CALIDAD”




Aquest documental ens intenta ensenyar les diferents bones pràctiques que podem trobar als centres, i les diferents tipologies de centres innovadors que han sorgit a Europa, principalment a Dinamarca i a Reggio.
És un dilema gran trobar quina opció és la millor, ja que els padrins segueixen sent molt importants en la vida dels infants però la gran majoria no estan disponibles. Segurament la decisió s’acaba centrant en el nivell cultural, econòmic i social de cada família.

Com a bones pràctiques es poden veure espais oberts amb diferents propostes on els infants juguen de manera lliure i sense restriccions, on poder crear un univers complet per a ells. També ens parla d’experiències de música, la plàstica, d’espais on poder ser ells mateixos i on els adulats quasi tenen prohibida l’entrada, experiències de llums i ombres, també amb materials per experimentar. No deixa de banda l’ambient, que ha de ser segur, però evitant crear infant s passius, és a dir, que s’ha de deixar als infants poder descobrir quins són els seus límits.

A la segona part parla de les estructures innovadores com poden ser: mesclar diferents edats, centres d’aventura i recreatius (amb animals), serveis integrals on hi participen els pares, padrins..., i jardins d’infància que acudeixen al bosc  passar la seva jornada escolar.

M’ha semblat  un documental interessant, ja que a les darreres sessions hem estat parlen de les bones pràctiques. Aquí és poden veure diferents activitats que es poden considerar com tal. M’ha cridat l’atenció les diferents modalitats de centres, ja que molts d’ells no n’havia ni sentit parlar.  Mostren una educació molt guapa i centrada en els desenvolupament dels infants com a objectius principal. Crec que és un documental que val la pena dedicar-hi una estona.


“EL CESTO DE LOS TESOROS”



Aquest documental només és de imatges, no parla ningú explicant el que veiem, però crec que no es necessari, ja que a través de les imatges podem veure clarament quines són les diferents relacions que es donen entre els inafts durant la panera dels tresosr.

He triat aquest documental tan senzill, perquè avui he pogut fer per primera vegada dinsla meva aula aquesta activitat, i he gaudit molt de veure coms els infants descobrien cada un dels objctes i com eren les relacions que es donaven entre ells. Veint el documental he sentit el mateix que avui matí, que una imatge val més que mil paraules.


“MOVERSE EN LIBERTAT. EL INSTITUTO LOCZY”




Aquest documentale ens mostra la manera de fer feina en una centre Loczy.
En ell podem veure com tenen una llibertat de moviment que els permetrà caminar, asseure... per iniciativa pròpia. Tenen un moviment de llibertat de manera segura i produint una soltura corporal.
Les activitats autònomes es converteixen en una font de plaer i part imporatnt de la seva vida.
En aquets centres els inafnts poden actuar i moure’s segons les seus interessos en cada moment i desitjos, i seguint el seu ritme de desenvolupament.
Durant el documental podem veure com es vam movent difererent infants per l’entorn, mentre la narradora va explicant els moviments i les possibles sensacions que pot estar fluint a l’infant.

També podem veure com les educadores verbalitzen tot el que fan a l'infant, a la vegada que li demana permís per poder actuar damunt ella.

Crec que com a adults tenim la costum de col·locar als nadons allà on volem que stiguin i proprcionar el materials que nosaltres volem. Aquí ens demostra que ells són capaços de moure el seu cos en resposta als seus gestos i que tenen una gran capacitat per aconseguir allò que volen. Ës increïble en gran ventall de movimets i postures que poden aconseguir sense l’ajuda de l’adult i seguint exclusivament el seu instint i els seu desenvolupament motor. 


COMPETÈNCIES TREBALLADES:

Crec que les competències que he treballat amb la recerca, visualització dels documentals i comentant cada un d'ells són la 1.2 i la 1.3, ja que he reflexionat sobre les bones actuacions que en ells hi surten i els he consultat per ampliar la meva formació i resoldre possibles dubtes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario