viernes, 5 de abril de 2013

Els documentals


Per començar, vull partir de la definició de documental de la wikipedia, per saber del que estam parlant “el documental es la expresión de un aspecto de la realidad, mostrada en forma audiovisual. La organización y estructura de imágenes y sonidos (textos y entrevistas), según el punto de vista del autor, determina el tipo de documental.


Consider que un documental te moltes possibilitats educatives, de fet, crec que un documental es quasi 100% educatiu, ja que té la funció de informar i documentar un tema concret. D’un documental es pot treure molt de suc, i crec que se s’utilitza un bon documental, amb la temàtica i llenguatge adequat, dins les aules d’infantil, els infants poden aprendre moltes coses.

Actualment les escoles els aprofiten quan treballen per projectes, per aconseguir que els infants interioritzin els coneixements que estan treballant. Normalment funcionen perquè és un tema triat per els mateixos infants i que els crea molta curiositat.

Les temàtiques dels documentals són infinites, ja que totes les qüestions, temes, personatges del món  i de la historia poden ser interessants per ser el punt de referència d’un documental. Podem trobar documentals que parlen de la manera de viure dels animals, que ens expliquen la vida de personatges importants de la història, que relaten conflictes, guerres, temes de interès ciutadà, ens mostren les costums i cultures dels diferents països, races, ètnies... Entre molts d’altres.

Personalment m’agrada mirar documentals que fan referència a educació, al desenvolupament dels éssers humans i ha països, ja que m’aporten coneixements nous que a nivell personal em criden molt l’atenció. Dos documentals que he vist darrerament que m’han agradat molt han estat “en el vientre materno” on explica el desenvolupament dels infants durant els 9 mesos que estan dins a panxa de la mare, i “la educación el Finlandia de Salvados”, on es comparava l’educació espanyola i finlandesa.

Crec que un documental es pot presentar de moltes maneres diferents, que facin que la temàtica sigui molt més interessant, com fan a “salvados”, on plantegen temàtiques actuals oferint entrevistes amb els personatges implicats. Això és un punt favorable, ja que molta gent quan veu que fan un documental, el documental de tota la vida canvien de canal, perquè si la temàtica no ens interessa es solen fer molt monòtons.

He de dir que m’ha semblat molt interessant haver de fer un documental per a aquesta assignatura, ja que és una cosa totalment innovadora i que ens pot fer reflexionar molt, tant a nosaltres com a realitzadors, com per els companys com a espectadors.

Parlant del nostre documental que tractarà d’un tema relacionat amb l’educació 0-3 anys, adjunt un resum del vídeo que van fer al programa “salvados” sobre l’educació a Finlàndia. Ja que consider que qualsevol metodologia, manera de fer... d’altres lloc s del món ens pot ajudar en la nostra feina, i més si parlam del país capdavanter en educació del món, i ara sabrem perquè...



COMPETÈNCIES TREBALLADES:

1.1, 1.3: Crec que tal vegada en aquesta entrada es poden estar treballant aquestes competències, ja que pens que a través de documentals podem accedir a dades que en poden ajudar a resoldre problemes, dubtes, aportar idees...que ens poden servir en la nostra tasca com a docents.

No hay comentarios:

Publicar un comentario