miércoles, 12 de junio de 2013

El meu procés d'aprenentatge durant el desenvolupament de l'assignatura.

Durant el transcurs de l’assignatura puc dir que he aprés moltes coses, encara que en un primer moment no vaig pensar que hem pogués servir de tant el meu camí d’aprenentatge.

Fent referència a les competència i pel que fa a la primera sobre l’aprenentatge autònom, he de dir que ser autònoma en el meu aprenentatge m’ha ajudat a poder superar l’assignatura amb èxit. Al ser de l’itinerari b, he estat separada de les meves companyes de tasca habituals, i això ha provocat que fer una feina individual i de manera autònoma, fins i tot la realització del documental.

Si parlam de la competència 2 he après a donar importància a cada cosa que passa al meu voltant i a treure el suc a cada moment, a saber treure profit a les situacions i adaptar-les a cada moment.

Però, la competència que més he assolit, i que engloba les competència 3 i 4, és la que fa referència a la reflexió. He après a reflexionar sobre el que passa al meu voltant, la meva actuació amb els infants i les meves propostes i intervencions, el comportaments dels infants, les actuacions de les meves companyes i el funcionament de l’escoleta, en definitiva, a tot el que passa al dia a dia a l’escoleta.

Vull dir que entenc per reflexió aquell procés que et fa aturar per pensar, valorar i donar sentit a les actuacions que es donen durant el dia a dia al centre.

També he gaudit molt de la realització del documental, ja que el vaig poder fer de manera individual i al meu centre de treball tractament un tema que personalment m’agrada i que a l’escoleta hem començat a treballar amb molta cura. Vaig tenir alguns problemes amb la realització, que al final van ser mínims a l’hora d’exposar davant els meus companys.

Els documentals dels meus companys també han estat molt interessants, tractant temes del dia a dia que et fan aturar-te a pensar en la teva tasca i actuació envers el tema.

L’altre dia a classe va sorgir la proposta de fer dos grups separats per desenvolupar l’assignatura, un grup per itinerari A i un per itinerari B. Com bé vaig dir, estic totalment en desacord, ja que poder veure i escoltar les experiències de les companyes fent referència als projectes de millora, ens ha permès poder veure les millores que es poden fer als centres, poder agafar idees per a futures propostes als nostres centre... Crec que ha estat una molt bona oportunitat que hagin compartit amb nosaltres la seva tasca als seus centres de pràctiques.

Pel que fa al quadern, pens que les companyes de l’itinerari A han pogut treure més suc, ja que el seu es basava més en la reflexió i amb la seva tasca com a practicants i els seus aprenentatges. La proposta de l’itinerari B ha estat mes centrada en recerca, que també ha estat de profit, però que no ens ha convidat gaire a la reflexió.


Per acabar vull dir que he gaudit fent aquesta assignatura, fet que m’ha sorprès. També m’han agradat les diferent propostes de feina, com el blog, el documental, ect. Que ens han fet fer feina d’una manera molt diferent al que normalment estam acostumats.


COMPETÈNCIES TREBALLADES:

Igual que a la primera entrada fent referència a les comeptències, crec que estic treballant la 2.1 i la 2.7, ja que identific i reflexión les comeptències que he assolit i desenvolupat durant el trancurs de l'assignatura.

Així com també l'anàli i avaluació del procés, que pot estar relacionada amb la competència 5.1, ja que analitzo les bones pràctiques i dolentes que s'han duit a terme amb l'assignatura.



No hay comentarios:

Publicar un comentario