Durant el transcurs de l’assignatura puc dir que he
aprés moltes coses, encara que en un primer moment no vaig pensar que hem
pogués servir de tant el meu camí d’aprenentatge.
Fent referència a les competència i pel que fa a la
primera sobre l’aprenentatge autònom, he de dir que ser autònoma en el meu
aprenentatge m’ha ajudat a poder superar l’assignatura amb èxit. Al ser de l’itinerari
b, he estat separada de les meves companyes de tasca habituals, i això ha
provocat que fer una feina individual i de manera autònoma, fins i tot la
realització del documental.
Si parlam de la competència 2 he après a donar
importància a cada cosa que passa al meu voltant i a treure el suc a cada
moment, a saber treure profit a les situacions i adaptar-les a cada moment.
Però, la competència que més he assolit, i que engloba
les competència 3 i 4, és la que fa referència a la reflexió. He après a
reflexionar sobre el que passa al meu voltant, la meva actuació amb els infants
i les meves propostes i intervencions, el comportaments dels infants, les
actuacions de les meves companyes i el funcionament de l’escoleta, en
definitiva, a tot el que passa al dia a dia a l’escoleta.
Vull dir que entenc per reflexió aquell procés que et
fa aturar per pensar, valorar i donar sentit a les actuacions que es donen
durant el dia a dia al centre.
També he gaudit molt de la realització del documental,
ja que el vaig poder fer de manera individual i al meu centre de treball
tractament un tema que personalment m’agrada i que a l’escoleta hem començat a
treballar amb molta cura. Vaig tenir alguns problemes amb la realització, que
al final van ser mínims a l’hora d’exposar davant els meus companys.
Els documentals dels meus companys també han estat molt
interessants, tractant temes del dia a dia que et fan aturar-te a pensar en la
teva tasca i actuació envers el tema.
L’altre dia a classe va sorgir la proposta de fer dos
grups separats per desenvolupar l’assignatura, un grup per itinerari A i un per
itinerari B. Com bé vaig dir, estic totalment en desacord, ja que poder veure i
escoltar les experiències de les companyes fent referència als projectes de
millora, ens ha permès poder veure les millores que es poden fer als centres,
poder agafar idees per a futures propostes als nostres centre... Crec que ha
estat una molt bona oportunitat que hagin compartit amb nosaltres la seva tasca
als seus centres de pràctiques.
Pel que fa al quadern, pens que les companyes de l’itinerari
A han pogut treure més suc, ja que el seu es basava més en la reflexió i amb la
seva tasca com a practicants i els seus aprenentatges. La proposta de l’itinerari
B ha estat mes centrada en recerca, que també ha estat de profit, però que no
ens ha convidat gaire a la reflexió.
Per acabar vull dir que he gaudit fent aquesta
assignatura, fet que m’ha sorprès. També m’han agradat les diferent propostes
de feina, com el blog, el documental, ect. Que ens han fet fer feina d’una
manera molt diferent al que normalment estam acostumats.
COMPETÈNCIES TREBALLADES:
Igual que a la primera entrada fent referència a les comeptències, crec que estic treballant la 2.1 i la 2.7, ja que identific i reflexión les comeptències que he assolit i desenvolupat durant el trancurs de l'assignatura.
Així com també l'anàli i avaluació del procés, que pot estar relacionada amb la competència 5.1, ja que analitzo les bones pràctiques i dolentes que s'han duit a terme amb l'assignatura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario