miércoles, 5 de junio de 2013

Reflexionant sobre el meu documental " La convivència amb les famílies a l'escoleta La Gola"


Quan vaig presentar el meu documental vaig adjuntar un document amb una mica de valoració i reflexió sobre la feina feta, de la mateixa manera que ho penjaré aquí, per poder transmetre com m’he sentit, que és el que m’ha angoixat, el que m’ha agradat, el que em va fer triar el tema, entre d’altres coses, d’aquest projecte, que pens que ha estat molt enriquidor tant pels alumnes que els hem realitzat, com per els alumnes que els hem visualitzat.

Des de el primer moment que va sorgir el tema de fer un documental vaig tenir més o manco clar el que volia fer. El tema de les famílies dins l’educació 0 a 3, és un tema que m’agrada molt i que consider de vital importància. També vull dir que vaig decidir fer el documental tota sola, ja que tenia les eines i els recursos en el meu dia a dia de l’escoleta, i pensava que era una llàstima desaprofitar aquesta oportunitat.

En els meus 6 anys com a educadora sempre he tengut molt bona relació amb les famílies dels infants, sempre intentant tenir una relació propera, de tu a tu, i fer-los partícips de tot el que succeeix de portes a dins de la meva aula. He de dir que he treballat a diferents centres, i no sempre el projecte educatiu o les companyes m’han acompanyat amb la meva iniciativa o idees en relació a aquest tema. Però això mai m’ha fet enrere, i guardo molt bon records.

L’escoleta “La Gola” fa tres anys que va obrir les portes, a càrrec de l’Ajuntament de Pollença i de l’empresa privada “Estudi 6”. Des de els seus inicis he treballat fent les substitucions, els reforços en l’adaptació, i l’escola d’estiu. Actualment estic fent una substitució llarga, i estic al capdavant de l’aula de nadons. Una bon bona experiència, ja que mai havia tengut l’oportunitat de guiar i “dirigir” un grup amb infants tan petits, i ara més que mai, m’he adonat de la importància que tenen  les famílies dins la meva aula perquè tot puguin funcionar bé i els infants puguin estar a gust i segurs.

L’escoleta té molt camí a recórrer pel que fa al tema de la convivència amb les famílies, tot i que tenen iniciatives molt bones. Durant la meva estada estic intentant potenciar-ho una mica més, i la resposta de les meves companyes sempre ha estat molt bona. Estan obertes a tot el que sigui millorar.

Amb aquest documental vull mostrar de quina manera convivim les famílies i les mestres dins el nostre centre, amb les nostres virtuts i les nostres mancances, que no són poques.

Tenim la sort de tenir un projecte educatiu que fa molta referència al tema, i del qual he extret la gran majoria de informació que s’explica en el vídeo. També he consultat els apunts de la carrera, principalment de “intervenció educativa I i II”.

He gaudit molt durant la realització, encara que se m’han perdut moltes coses que m’hagués agradat poder enregistrar, i d’altres moltes que he hagut de suprimir per evitar fer un documental repetitiu i molt extens, que pogués dur a l’avorriment, cosa que he intentat evitar des de el primer moment.
També m’han ajudat molt les famílies i les meves companyes, que no han tengut cap problema en posar-se davant la càmera i parlar-me del que fan o del que senten. Sense la seva col·laboració no hagués pogut seguir amb el projecte.

He tengut una seria de problemes tècnic amb les gravacions, fet que m’ha dut a la desesperació en algunes ocasions, ja que no sabia si podria salvar la feina que havia fet fins el moment. El resultat final, pel que fa a la qualitat d’enregistrament no és el que m’hagués agradat, ja que he hagut de convertir els vídeos d’arxiu per poder ser compatibles amb el meu PC i amb el programa de muntatge. Probablement si ho hagués fet amb més temps o hagués detectat abans el problema el resultat hagués estat un altre.

Crec que ha estat una iniciativa molt bona per part de les mestres, ja que és un treball amb un format totalment diferent al que estam acostumats a treballar durant la carrera. Ens ha dut molts feina, però quan veus els resultats crec que són molt positius.

COMPETÈNCIES TREBALLADES:

Les competències que pens que he treballat són la 1.4. i la 5.4. He arribat a conclusions sobre sobre el meu treball, sabent trbar els punts forts i els punts dèbils, el que milloraria en una altre oportunitat... I tot això ho he vist després de la realització, després de tocar amb les meves pròpies mans quins són els errors que no s'han de tornar a repetir, i el que no canviaria mai. Així com també els obstacles i les resistències de la posada en pràctica, realització i visulaització del documental i el tema que he triat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario