miércoles, 5 de junio de 2013

La psicomotricitat a l'aula de nadons

Fa dos mesos a l’escoleta vam decidir obrir una aula de nadons, ja que hi havia alguns infants en llista d’espera, i podíem obrir l’aula amb 4 infants. Tres dels infants ja han complit 1 any, i un d’ells té 5 mesos.
Mai havia estat dins una aula de nadons, i menys amb uns infants amb edats tant diferenciades.

Vaig llegir articles, alguns capítols del llibres per ubicar-me i sentir-me més segura i còmoda dins l’aula amb els infants.

La psicomotricitat no l’he treballada de manera específica, ja que són infants de curta edat que acaben de començar a caminar, i la psicomotricitat la treballen tot el dia, ja sigui agafants a una cadira per posar-se drets, pujant les escales del pati, alçant les cames a l’hora del canvi de bolquer, ect. Un dia vaig pensar en fer una proposta de material de psicomotricitat per veure quina era la seva reacció, i la veritat és que em va sorprendre gratament.

Vaig gaudir de veure com els infants s’arrossegaven per damunt els coixins, intentaven fer torres, es ficaven dins les capses i demanaven la meva ajuda per poder sortir, rodaven pel terra...

Em vaig adonar que estàvem treballant la psicomotricitat de manera diferent a la cada dia feim, i la novetat els sorprenia. A cada nova proposta la reacció era diferent i millor. El que pretenia amb aquestes propostes eren potenciar el desenvolupament motor dels infants d’una manera lúdica i diferent al que cada dia fan.

Després de veure la reacció he decidit deixar un racó de l’aula amb els coixins sempre a l’abast dels infants, perquè les puguin utilitzar el qualsevol moment del dia i formin part del material quotidià de l’aula.

També cal dir que no sempre que he fet una proposat han respost bé. L’aula de nadons és un món a part, i encara que aquests ja siguin caminants, necessiten el seu ritme individual, dormen quan tenen son, mengen quan tenen gana, i no pots forçar les situacions, ja que sinó no es poden aconseguir els objectius proposats, i ells no treuen el suc que podrien treure.


Els escenaris que he proposat als infants són els següents:





(Les dues primeres, amb els coixins convencionals eren per introduir el material i començar a familiaritzar-se. La darrera és amb caixes, teles i coixins.)


No hay comentarios:

Publicar un comentario