Fa dos mesos a l’escoleta vam decidir obrir una aula de
nadons, ja que hi havia alguns infants en llista d’espera, i podíem obrir l’aula
amb 4 infants. Tres dels infants ja han complit 1 any, i un d’ells té 5 mesos.
Mai havia estat dins una aula de nadons, i menys amb uns
infants amb edats tant diferenciades.
Vaig llegir articles, alguns capítols del llibres per
ubicar-me i sentir-me més segura i còmoda dins l’aula amb els infants.
La psicomotricitat no l’he treballada de manera
específica, ja que són infants de curta edat que acaben de començar a caminar,
i la psicomotricitat la treballen tot el dia, ja sigui agafants a una cadira
per posar-se drets, pujant les escales del pati, alçant les cames a l’hora del
canvi de bolquer, ect. Un dia vaig pensar en fer una proposta de material de
psicomotricitat per veure quina era la seva reacció, i la veritat és que em va
sorprendre gratament.
Vaig gaudir de veure com els infants s’arrossegaven per
damunt els coixins, intentaven fer torres, es ficaven dins les capses i demanaven
la meva ajuda per poder sortir, rodaven pel terra...
Em vaig adonar que estàvem treballant la psicomotricitat
de manera diferent a la cada dia feim, i la novetat els sorprenia. A cada nova
proposta la reacció era diferent i millor. El que pretenia amb aquestes
propostes eren potenciar el desenvolupament motor dels infants d’una manera
lúdica i diferent al que cada dia fan.
Després de veure la reacció he decidit deixar un racó de
l’aula amb els coixins sempre a l’abast dels infants, perquè les puguin
utilitzar el qualsevol moment del dia i formin part del material quotidià de l’aula.
També cal dir que no sempre que he fet una proposat han
respost bé. L’aula de nadons és un món a part, i encara que aquests ja siguin
caminants, necessiten el seu ritme individual, dormen quan tenen son, mengen
quan tenen gana, i no pots forçar les situacions, ja que sinó no es poden aconseguir
els objectius proposats, i ells no treuen el suc que podrien treure.
Els escenaris que he proposat als infants són els
següents:
(Les dues primeres, amb els coixins convencionals eren per introduir el material i començar a familiaritzar-se. La darrera és amb caixes, teles i coixins.)
No hay comentarios:
Publicar un comentario